dimecres, 1 d’abril del 2020

LA MIRADA I LA INTENCIÓ


 LA MIRADA I LA INTENCIÓ

En el disseny de  propostes pedagògiques les intencions i la mirada de l’educador en són el motor i la referència. Impacten en el disseny, en el producte, en la comunicació, en el retorn o feed-back, etc. i en qualsevol de les accions i moments del procés. Així doncs, compartim la mirada que guia les propostes i que esperem que la trobeu prou reflectides en les propostes i en les reflexions que trobareu en aquest espai.

       Tothom pot aprendre i  hi té dret, sense exclusió.
       La confiança  i expectatives ajustades són un punt clau.
       Les persones aprenem i creixem en qualsevol situació i mai partim de zero. Per tant totes les situacions poden ser productives i espais d’aprenentatge
       Calen unes condicions internes i personals per estar disponible per aprendre, però el context les pot promoure, facilitar, activar les motivacions personals i facilitar palanques de suport a la mida de cadascú.
       L’entorn real, les seves circumstàncies i necessitats és el que més interpela a aprendre.
       La curiositat és diversa i individual. El repte i l’interès també. Però tot pren sentit quan es contrasta i comparteix comunitariament.
       El compromís i els resultats individuals milloren si hi ha capacitat de prendre decisions en l’itinerari d’aprenentatge en el màxim d’aspectes.
       La gestió i acompanyament que es fa, abans durant i després, és tant o més important que el disseny de la proposta. Els matisos de la gestió són rellevants  per fer  rica i significativa una proposta.
       Aprenem des de les experiències i vivències, però sobretot des de la reflexió i el pensament sobre elles. Desenvolupar pensament és bàsic.
       No hi ha una sola manera de pensar, de treure conclusions i/o solucions  ni d’expressar-les. D’aquí la importància de la diversificació i la confiança.
       Els elements simbòlics, expressius i artístics són un gran suport per a la gestió emocional i psicològica de les persones, de gran importància per a la seguretat, confiança i la disponibilitat per aprendre i avançar.
       Quants més coneixements i àmbits activa i interconnecta una activitat, més rica i complexa és, i per tant més competencial ja que requereix aplicació i connexió de coneixements en contextos nous.
       L’amabilitat, sensibilitat, comprensió són essencials i no entren en contradicció amb la rigorositat, aplicació de coneixements sobre com aprenem i la qualitat  pedagogica de les propostes
       Les propostes es transformen fent més complexes els reptes, els productes finals  o l'autonomia o bastides que es proposen.
       Sorprendre i oferir propostes que despertin la curiositat o que permetin intuir, només llegir-les, quina és la solució i la resposta que s’espera .
       L’altre, la comunitat, és imprescindible en la construcció d’un mateix i dels aprenentatges: el fet cooperatiu i socialitzador com a enriquiment, contrast i mirall.

Quines coincidències trobeu respecte a la vostra mirada?
Ens suggeriu algun matís, millora, canvi o incorporació?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada