LA MIRADA I LA INTENCIÓ
En el disseny de propostes pedagògiques les intencions i la
mirada de l’educador en són el motor i la referència. Impacten en el disseny,
en el producte, en la comunicació, en el retorn o feed-back, etc. i en
qualsevol de les accions i moments del procés. Així doncs, compartim la mirada
que guia les propostes i que esperem que la trobeu prou reflectides en les
propostes i en les reflexions que trobareu en aquest espai.
●
Tothom pot aprendre i hi té dret,
sense exclusió.
●
La confiança i expectatives
ajustades són un punt clau.
●
Les persones aprenem i creixem en qualsevol situació i mai partim de
zero. Per tant totes les situacions poden ser productives i espais d’aprenentatge
●
Calen unes condicions internes i personals per estar disponible per
aprendre, però el context les pot promoure, facilitar, activar les motivacions
personals i facilitar palanques de suport a la mida de cadascú.
●
L’entorn real, les seves circumstàncies i necessitats és el que més
interpela a aprendre.
●
La curiositat és diversa i individual. El repte i l’interès també. Però
tot pren sentit quan es contrasta i comparteix comunitariament.
●
El compromís i els resultats individuals milloren si hi ha capacitat de
prendre decisions en l’itinerari d’aprenentatge en el màxim d’aspectes.
●
La gestió i acompanyament que es fa, abans durant i després, és tant o
més important que el disseny de la proposta. Els matisos de la gestió són
rellevants per fer rica i significativa una proposta.
●
Aprenem des de les experiències i vivències, però sobretot des de la
reflexió i el pensament sobre elles. Desenvolupar pensament és bàsic.
●
No hi ha una sola manera de pensar, de treure conclusions i/o
solucions ni d’expressar-les. D’aquí la
importància de la diversificació i la confiança.
●
Els elements simbòlics, expressius i artístics són un gran suport per a
la gestió emocional i psicològica de les persones, de gran importància per a la
seguretat, confiança i la disponibilitat per aprendre i avançar.
●
Quants més coneixements i àmbits activa i interconnecta una activitat,
més rica i complexa és, i per tant més competencial ja que requereix aplicació
i connexió de coneixements en contextos nous.
●
L’amabilitat, sensibilitat, comprensió són essencials i no entren en
contradicció amb la rigorositat, aplicació de coneixements sobre com aprenem i
la qualitat pedagogica de les propostes
●
Les propostes es transformen fent més complexes els reptes, els
productes finals o l'autonomia o
bastides que es proposen.
●
Sorprendre i oferir propostes que despertin la curiositat o que permetin
intuir, només llegir-les, quina és la solució i la resposta que s’espera .
●
L’altre, la comunitat, és imprescindible en la construcció d’un mateix i
dels aprenentatges: el fet cooperatiu i socialitzador com a enriquiment,
contrast i mirall.
Quines
coincidències trobeu respecte a la vostra mirada?
Ens
suggeriu algun matís, millora, canvi o incorporació?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada