Hem optat per no classificar ni agrupar sota
criteris més o menys convencionals en els àmbits educatius. Totes elles porten
només la referència de quin univers ha estat l'inspirador.
La intenció està en no posar-nos límits o que no se’ls posin els docents davant d’un
material o una proposta. Ans al contrari, que es deixin inspirar i s'animin a
tunejar-ho si cal. La diferència entre al seva aplicació a un grup d’aprenents
o un altre estarà marcada per la complexitat dels llenguatges usats o demanats
per a la seva presentació i/o solució, la profunditat del repte, les ajudes o
suports oferts, el que es tindrà en comte en el moment de fer autoavaluació,
entre altres. Així cada docent o grup de docents han de fer un filtratge,
prendre decisions sobre presentació, materials, suports , desenvolupament i
avaluació.
Ens agrada imaginar-ho com un “ fons d’armari” o un” rebost” que
quan més diversificat i més ric, més possibilitats combinatòris ens dona. Tots
tenim “peces de roba” que s’adapten a moltes ocasions diferents i que variant
la combinació amb altres peces les combinem i
encara més si afegim complements. Amb només unes quantes peces ens podem
vestir molt diferent cada dia. O com un rebost on hi ha molts aliments i
depenent del temps que tenim, dels
gustos de cadascú, de les necessitats, del convidats que tenim, anem al rebost,
veiem possibilitats i trobem combinatòries adequades. Aquesta és la mirada i
l’oferta de la nostra proposta. No hi ha solucions, hi ha inspiracions i
materials bases.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada